Cara Buat Air Soya Tahan lama

Boleh ke air soya ni tahan lama? Boleh je kalau kena cara…Memang betul dan selalu kita dengar air soya di bazar ramadan cepat basi.Itu maybe salah teknik. Cara buat air soya tahan lama yang tak kena.Biar saya cerita sikit ya….kerja-kerja memproses kacang soya jadi air soya ni memang ambil masa yang lama. Blend+masak atas api pun dah berjam-jam. Selalunya siap masak pukul 1.00 atau 2.00 pm.Mula kerja pukul 9.00 pagi lagi.

Siap awal-awal pun bukan boleh minum lagi kan?Ada lebih kurang 5 jam lagi sebelum berbuka puasa. Jadi kalau tak tahu cara simpan air soya ni elok-elok,air soya tak akan tahan lama. Mudah basi. Boleh ditongsampahkan ikut suka.Tapi masih ada cara supaya air soya tahan lama.

Saya dah tulis ebook air soya  ni tahun 2011 lagi. Dalam ebook tu ada saya tulis cara buat air soya tahan lama. Sekarang dah 2 tahun ebook air soya ni dijadikan ebook bonus dalam rahsia jus bazar ramadhan. Ebook tu masih percuma hingga ke saat ini.Dengan syarat kena la beli main ebook dulu. 

Klik sini kalau nak beli.

 banner bab468x60

Advertisements

Resepi Air Soya Basi

Usin dan saya bukanlah kawan rapat. Kami kenal pun sebab pernah bekerja di satu jabatan yang sama. Itu dulu punya cerita la. Satu hari ketika sedang berniaga di pasar malam (part time), Usin tiba-tiba muncul di depan gerai saya. Bersama-sama dua orang anak dan isterinya. Kami berborak sekejap. Rupa-rupanya dia juga kini turut menjadi usahawan kecil-kecilan seperti saya. Tapi  produk jualannya adalah kuih muih. Saya pula menjual air dalam balang. Macam-macam jenis air ada.Prinsip saya menjual air mudah.Asalkan modal kecil tapi untung Bombastik..saya rembat.Yang pastinya untung jualan sentiasa tinggi kerugian pula tahap minima. Continue reading “Resepi Air Soya Basi”