Tulis Tangan Kiri

Melawat Bazar Ramadan

Leave a comment

Bila kerja-kerja di gerai sendiri dah selesai, saya suka melawat ke bazar ramadan di tempat lain. Di Kajang atau Bangi ada banyak lokasi bazar ramadan. Pergilah ke mana-mana mesti ada, besar atau kecil itu saja bezanya. Kalau tempat yang glamer dan besar, memang meriah. Bau kambing golek menusuk hidung. Tengok ikan bakar pun terliur.

Tahun lepas saya sempat ke bazar ramadan tak jauh dari stesen komuter Kajang. Ada peningkatan dan kemajuan berbanding dulu.Kedai pun dah banyak beroperasi di situ jadi nampak lebih hidup.Peniaga bazar ramadan ada lebih kurang 15-20 orang yang menjual makanan dan aneka minuman. Cuma ketika saya lalu(tak singgah) di situ, belum ramai orang datang membeli. Baru pukul 4.30 pm. Mungkin selepas pukul 5 suasana di situ akan lebih happening.

Dulu (3-4 tahun lepas) saya pernah terkena ketika berniaga di sini. Bayangkan hanya 4-5 orang peniaga, siapa nak datang beli? Penganjur buat tak reti dan diam membisu. Muka pun tak nampak.Yuran tapak bazar sebulan burn macam tu saja.Tapi itu cerita dulu. Saya rasa kali ni penganjur lain yang uruskan tapak. Harap-harap semuanya ok.

Nak Bisnes Air Balang di bulan puasa, klik sini!

banner bab300x250

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s