Tulis Tangan Kiri

Air Kelapa Laut Pasar Malam

Leave a comment

Masa mula-mula saya terjun ke dunia berniaga air ada juga bercadang nak niaga air kelapa laut. Sebab salah satu syarat penganjur event masa tu berniaga boleh tapi mesti jual menu berbeza dari peniaga lain. Kalau dah ada sorang jual nasi lemak, orang lain tak boleh masuk. Kalau kakak tu jual bihun sup utara, jangan harap boleh jual bihun sup Kedah. Jual ice blended pun gitu. Cuma 2 gerai saja dibenarkan jual air jenis kisar-kisar dengan ais tu.

Peniaga air balang pula di offer untuk  4-5 tapak saja. Tapi tak boleh jual air yang sama. Dalam banyak-banyak jenis air masa tu air kelapa laut masih baru di pasaran. Tak ramai yang jual di sekitar pasar malam. Jadi saya dapt grab 1 tapak sebab saya cakap dengan penganjur nak jual air tebu, soya, 1 jenis air balang cukup korum dan air kelapa laut. Lega la jugak bila dah ada tapak niaga.

banner bab300x250

Masalahnya datang sebelum hari berniaga lagi. Punya la susah nak dapatkan stok kelapa laut tu. Merata-rata tempat saya cari.Tapi tak ada. Last-last cancel jual air kelapa laut. Ganti dengan air biasa-biasa saja. Air apa-apa ntah. Nasib baik penganjur terima juga saya berniaga .

Sales masa tu tak meletup sangat. Even kalau saya jual air kelapa laut sekalipun untung tak banyak mana. Event tak ramai orang datang. Bolehla…itupun bergantung pada sales air soya. Air tebu slow. Sales air-air balang cukupkan korum pun perlahan. Jual jus seperti dalam ebook ini juga yang best!

Leave a Reply

