Tulis Tangan Kiri

Bahagia

Leave a comment

Jam 8.00 Pagi,Ahad…

Taman Tasik Titiwangsa makin dipenuhi pengunjung.Ramai yang datang bersenam dan melakukan aktiviti riadah di sini.Mana yang datang bersama anak-anak kelihatan ketawa gembira.Ikan tilapia, kura-kura dan tuntung di dalam tasik juga bergembira bersarapan pagi roti gardenia yang banyak dicampakkan oleh pengunjung.

Aku telah selesai berlari.Hari ini aku berjogging 5 pusingan penuh keliling tasik.Terasa mengah di dalam dada. Aku sesakkan lagi dada dan pernafasan dengan menyedut rokok Dunhill yang sekarang ini terpaksa aku beli sebatang demi sebatang.Bukan main sedap dan berkhasiat lagi rasa rokok ni sejak harga rokok sekotak naik.Kerajaan memang bijak.

“Air mineral untuk u” Jessica datang dan hulur sebotol air mineral.aku ambil dan minum seteguk.

Sebentar tadi Jessica ke gerai minuman.Dahaga sangat katanya.Berjogging pun cuma 1 pusingan. Tak larat. Pipi Jessica kemerahan menahan letih.

“Seronok jogging? ” soal aku.

“Emm..best!Last time Jess jogging masa di U dulu..Tapi kaki  Jess tired sikit la,” adu Jessica manja.

“Next Sunday Jess nak follow u jogging lagi… boleh kan?” Jessica tiba-tiba bertanya.

Aku angguk. Rasa bahagia berlumba-lumba menyesakkan dada.

Leave a Reply

