Tulis Tangan Kiri

Buah Naga Brader Rock

Leave a comment

 ‘Banyak beli tembikai, ada kenduri ke?’sapa brader Rock di depan saya.

Dia sama-sama beratur di kaunter timbang econsave. Dalam trolinya ada seplastik sayur kobis dan ikan bilis. Line agak panjang dan bergerak slow motion.

‘Takde la…buat jus untuk niaga pasar ramadan’balas saya yang masih penat dan belum sempat mandi sejak berbuka puasa tadi.Lepas solat maghrib dan basuh balang-balang air, saya bergegas ke econsave beli stok buah untuk 3 hari.Saya berharap badan saya belum berbau kambing.

‘Perghh…kau blend sendirik buah-buah ni? Tak guna kordial?’Brader rock tiba-tiba teruja.

‘Blend sendiri je bang.Jual Jus homemade.’eksplain saya pada brader rock.Kaunter timbang masih slow.Maybe orang baru kerja.Nampak terkial-kial cari kod barang timbang.Rileks,brader.

‘Aku pun selalu buat jus-jus ni.Bulan puasa, dahaga dia lain macam. Pekena jus jugak baru menangkap. Yang paling syokk, meh aku ajar kau resepi spesel aku,nak?’sembang Brader rock berdegar-degar.

‘ok…apa dia tu?’

‘Haaa…kau blend buah dragon fruit dengan laici dalam tin, campur sket air soda,campur lagi susu cair cap junjung je..cap lain tak boleh….Agak2 dah siap, kau bubuh aiskrim wall’s coklat. Terangkat bro!’ bisik brader rock.

‘Kau try la’

saya senyum dan cuma angguk tapi dalam hati geleng banyak kali. Resipi brader tu terlalu rock dan amat masterpiece untuk diterai sehingga sekarang.Tak perlu jadi rocket saintis utk membuat jus yang mudah.Saya tahu It’s not that complicated. Jadikan brader Rock ni contoh dan teladan. Why so susah-susah? Klik sini utk buat jus cara senang dan super duper simple.

*Brader Rock ni suara dia macam Bandi Amok.Rambut style Zamani Slam.

banner bab300x250

Leave a Reply

