Tulis Tangan Kiri

Bercakap Dengan Bangla 2

Leave a comment

‘Abang, ini semalam tada sign..tada cop.’

Umar tunjuk pada ruang atas borang. Pagi ni Umar hantar akhbar lewat 15 minit .

‘Iye ke…semalam saya cuti. Saya kena cek dulu,sekejap.’

Aku perhati atas meja bulat.Sah!Ada 6 jenis suratkhabar semalam.Nst,the star, B.Harian,
Utusan,Kosmo dan metro.Semuanya akhbar mainstream.

‘Okay semua ada…apsal semalam u tak minta kawan saya sign?,’Tanya aku. Selalunya Umar ni laju betul bab sign menyain ni.Tak mungkin dia lupa.

‘Tak tau…saya pun cuti,semalam…Itu paper semalam Amir Khan hantar.’ jelas Umar merujuk pada rakan 1bangsa 1negaranya.

‘Owwh…cuti pergi mana?Jalan-jalan?’

Soal aku sambil renung mata Umar dalam-dalam.Umar kelip mata dulu.Dia kalah game lawan mata ini.Sama seperti gadis-gadis sunti yang tewas dan biasanya malu-malu bila bertentang mata aku yang redup dan sangat romantis.

‘Duduk rumah saja..rehat, masak,’Umar senyum nipis.

‘Laaa…boring betul life macam gitu..Pergilah melancong!’

Kempen cuti-cuti malaysia aku percuma.Paling tidak pun Umar patut pergi Jalan silang,kolompo. Situ ramai kawan-kawan 1asia berkumpul. Ada yang makan sireh.

‘Cuti 3 kali saja 1 bulan…lain hari kirja 12 jam..hari-hari itu macam. Tada masa la mau jalan-jalan abang….Letih.’

Umar bernada sayu sebelum berlalu pergi membawa hatinya yang lara dan tiba-tiba tacing. Hari ini hormon lelaki Umar pula tak begitu stabil.

Leave a Reply

