Tulis Tangan Kiri

Lelaki Dari Planet Lain

Leave a comment

Aku duduk port biasa.Dunhill merah kotak besar dan lighter cricket aku keluarkan dari poket seluar.Takut renyuk kalau tak keluarkan.Aku letak atas meja dulu.Ketagih nikotin belum datang lagi.Lebih nikmat berasap lepas pekena breakfast.Lebih berinspirasi kata orang.Seorang mamak cepat-cepat datang ambil order.

“Minum?”soal mamak itu.

“Nescafe tarik”Jawab aku pendek.

“Minum neskopi tarik oney…ok..ok…makan?” tanya mamak itu lagi sambil geleng-geleng kepala.Trademark mamak senusantara.

“Roti kosong satu.Itu je…”order aku simple.

2 minit kemudian beliau datang kembali ke meja aku membawa order yang diminta.Tapi yang sampai ialah 1 cawan teh tarik gelas kecik,1 gelas air kosong dan  3 set roti bakar.Kemudian dia berlalu pergi dengan konfiden dan tanpa rasa bersalah.

Gagal la mamak sorang ni! Sah baru semalam datang dari Tamil Nadu.Tak faham cakap bahasa melayu KBSM!

Leave a Reply

